Cu Darina Ermisová despre bucuriile și necazurile unei afaceri: Cum s-a croit povestea genților Dara?

Cu Darina Ermisová despre bucuriile și necazurile unei afaceri: Cum s-a croit povestea genților Dara?

Un cântec celebru spune că diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei femei. Același lucru se poate spune despre o geantă. Ne însoțește la fiecare pas și ascunde lumea noastră secretă. Cunoaște alături de noi povestea mărcii Dara bags.

23 octombrie 2023
De la Astratex

Nikola Herčíková

Redactor-șef

O geantă, care a schimbat o viață

Darina Ermisová, fondatoarea și proprietara mărcii Dara bags, a fost întotdeauna o femeie întreprinzătoare, obișnuită cu munca grea. Atunci când a avut o sarcină grea și a trebuit brusc să stea în pat, a căutat o modalitate de aș petrece productiv timpul acasă. Impulsul a venit odată cu o invitație la o petrecere de zi de naștere, când și-a dat seama că nu are o geantă potrivită. Așa că a decis să-și coasă una singură.

Și așa s-a născut un brand.

 

Dara bags

Dara bags este un brand ceh fondat de Darina Ermisová. În portofoliul acestui brand veți găsi genți de toate mărimile și formele, potrivite pentru fiecare ocazie. Gențile sunt cusute în Republica Cehă și Slovacia și pentru producția lor se folosește imitația de piele de cea mai înaltă calitate. Datorită acestui lucru, își păstrează perfect culoarea, sunt ușor de întreținut și țin mulți ani. Dara bags prezintă modele frumoase cu design original, în care vei ieși în evidență în mulțime și care se va potrivi mănușă stilului tău personal. Dar oferta include și genți clasice simple pentru purtarea de zi cu zi, precum și portofele, genți pentru cosmetice și alte accesorii.

Darina a studiat designul vestimentar la o școală industrială de confecții și a visat că într-o zi va avea un mic magazin. Nu s-a gândit niciodată să facă genți și chiar și prima ei geantă a fost mai degrabă un sac de pânză. Cu toate acestea, a avut un succes la prietene și cunoștințe. Prin urmare, Darina a decis să încerce să-și vândă creațiile pe portalul Fler. S-a concentrat pe culori luminoase și modele vesele, pentru că a vrut să ofere clientelor ceva diferit. A fost o lovitură. Gențile au avut un mare succes, încât deja pe drumul de la maternitate a decis să lucreze în continuare la ele.

„A fost o mare aventură de la început. Nu aveam bani pentru o masă de lucru, așa că a trebuit să pregătesc materialul pentru genți pe podea. Uneori m-a ajutat o prietenă, care avea și ea copii. Așa că ne-am obișnuit să se joace cu mașinuțe printre bucățile noastre de materiale și să deseneze pe tot ce era în apropiere. Nu aveam idee cum să pun prețul pe produsele mele, așa că nu câștigam mulți bani.”

De la munca la subsol până la câștigarea de premii

Pentru a nu lucra de acasă, Darina a închiriat un mic subsol cu ​​o suprafață de aproximativ 11 m², dar nu era chiar un loc ideal pentru lucru.

„Nu erau ferestre și singura sursă de căldură erau conductele de apă. Așa că nu mi-am putut duce fiul acolo, mergeam doar pe la cinci-șase seara, când soțul meu se întorcea de la muncă. Am lucrat de multe ori până la două dimineața. Bineînțeles, lucrul acesta și-a pus amprenta și după câteva luni am avut probleme de sănătate. Atunci mi-am dat seama că trebuie să găsesc o locație mai mare și mai bună”.

Aceasta a venit odată cu încheierea concediului de maternitate. Firma a avut succes și Darina a decis să continue să creeze genți. Avea sediu nou și câțiva angajați.

După aproximativ cinci sau șase ani de când a lucrat la brandul Darina, munca ei asiduă a început să dea roade. În 2014, avea deja în jur de 20 de angajați și datorită muncii sale a câștigat competiții regionale ca Antreprenorul Anului în regiunea Moravia-Silezia. S-a mutat într-un atelier mare, în care gențile erau cusute manual, ca pe bandă rulantă, pe măsură ce comenzile continuau să crească. A deschis chiar și un magazin în Praga.

„A fost un showroom mic, dar a mers bine. Am organizat acolo diverse evenimente caritabile, am avut chiar și câteva întâmplări, când bărbați au îngenuncheat și ș-au cerut în căsătorie partenerele. A fost foarte drăguț. Cu timpul însă, numărul vizitatorilor a scăzut treptat și a devenit mai mult un loc de livrare pentru comenzi. Atunci am decis să închid magazinul. Asta a fost cu aproximativ două săptămâni înainte de covid.”

Măști în loc de genți

Odată cu venirea Covid-19, totul a fost dat peste cap. Comportamentul de consum al clienților s-a schimbat fundamental și întreg sectorul modei a avut de suferit. Darina nu a vândut nici o geantă de peste trei luni și a început să se pregătească pentru faptul că firma se apropie de faliment. Dar cunoscuții au convins-o să înceapă să coasă măști.

„La început nu am vrut să o fac, dar apoi m-am gândit că măcar se va folosi atelierul. Când purtarea măștilor a devenit obligatorie, am scris „mască bej, neagră” în magazinul online. Nu am avut nicio mască croită, nu am avut un croi, nu am făcut reclamă nicăieri la această ofertă. Am încercat doar să vedem ce interes ar fi. Peste noapte s-au vândut 2500 de bucăți. Ne-am apucat de cusut, ceea ce ne-a acoperit cheltuielile la momentul respectiv și ne-a salvat.”

După Covid, firma a reușit să revină la cifre decente. Din păcate, un alt test a venit sub forma războiului din Ucraina și odată cu acesta o scădere a vânzărilor cu peste 70%. Darina a decis să încerce să ceară ajutor clienților fideli pentru prima dată în august 2022 și a vândut produse în valoare de aproape 1,5 milioane în trei săptămâni. Cu toate acestea, acest lucru a ajutat doar temporar. Încet-încet și-a dat seama că de data aceasta nu va putea să salveze firma, așa că în noiembrie 2022, cu inimă grea, a scris pe pagina ei de Facebook: „Nu știu cum să scriu asta, încât să nu doară, însă Dara bags își ia rămas bun. După paisprezece ani extraordinari, încheiem activitatea.” În ciuda acestui anunț, Darina a păstrat în continuare magazinul online și se pregătea pentru închiderea definitivă a Dara bags. Până la sfârșitul anului, încă mai confecționa genți și pe 01.01.2023 a închis site-ul și a convenit cu toți angajații că fiecare o va lua pe alt drum.

Între timp, Darina și-a găsit un loc de muncă, deși a simțit că nu este drumul potrivit pentru ea. Dar apoi, pe neașteptate, a venit o nouă comandă de aproximativ 240.000. Și așa, la acea vreme deja fără angajați, practic și-a mutat întregul atelier acasă și a început să coasă cu ajutorul croitoreselor externe cu care lucrase anterior. Din nou, a fost o perioadă în care, după ce s-a întors de la serviciu, a lucrat noaptea la genți, ceea ce era o situație nesustenabilă. 

Începe o nouă eră

După anunțul închiderii Dara bags, Dara a primit diverse oferte de colaborare sau de cumpărare a mărcii. Până când într-o zi a apărut în sfârșit oferta potrivită, care i-a atras atenția. A căpătat speranță că va fi nu numai pentru menținerea mărcii, ci și pentru renașterea și dezvoltarea ulterioară a acesteia. Prima întâlnire cu reprezentanții Astratex a avut loc în februarie 2023. Și așa a rezultat noua colaborare dintre două branduri cehe puternice.

Miroslav Tesař, Directorul Astratex

„Povestea Dariei ne-a impresionat. O femeie harnică, care a dezvoltat un brand de succes cu forțe proprii și a reușit să îmbine munca cu creșterea a doi copii este inspiratoare din toate punctele de vedere. Darina își coase gențile cu inima, la fiecare piesă se gândește la ceea ce își doresc și au nevoie clientele. Exact așa cum facem noi la Astratex. De aceea, ne bucurăm cu adevărat că i-am putea oferi o mână de ajutor într-o perioadă dificilă și astfel să salvăm brandul ceh, care se bazează pe aceleași valori ca și Astratex. Astfel, începe o nouă eră pentru Darina și pentru întregul brand Dara bags.”

„Sunt foarte bucuroasă de această colaborare. Aveam alte variante, dar Astratex mi-a oferit exact ceea ce îmi doream. Nu este vorba doar de bani, ci de faptul că mă vor ajuta cu marketingul și, în sfârșit, mă pot concentra din nou pe deplin pe ceea ce îmi place cel mai mult la această muncă - să proiectez genți și să mă ocup de design. În plus, simt că avem același grup țintă de cliente. Femei muncitoare, care au o familie și multe responsabilități. În toată comunicarea se poate vedea că Astratex nu numai că admiră femeile, ci mai ales le înțelege nevoile și creează lenjeria pentru ele. La fel fac și eu cu gențile. De fapt, proiectez și creez exact ceea ce aș vrea eu să port. Și astfel, avem multe în comun cu Astratex.”

Daniel adaugă: „Abia aștept să văd ce vom face împreună cu Darina. Este clar că clientele au multe de așteptat, pentru că Dara bags cu siguranță nu se termină. Dimpotrivă, acum începe din nou cu forțe noi.”

Dara bags s-a întors!